Poetsen, Shoppen, Zumba, Uitgaan... en school - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van jufJudithinBelfast - WaarBenJij.nu Poetsen, Shoppen, Zumba, Uitgaan... en school - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van jufJudithinBelfast - WaarBenJij.nu

Poetsen, Shoppen, Zumba, Uitgaan... en school

Blijf op de hoogte en volg

18 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Aah irritant ik had al iets over dag 11 en 12 geschreven, maar dat is op de een of andere manier verdwenen.
Voor jullie waarschijnlijk alleen maar beter, want daardoor houd ik het korter.

Dag 11

Maandag geen les, deze dag had ik beter bij het lazy weekend kunnen rekenen.
Om die dag toch iets nuttigs te doen heb ik de keuken gepoetst (het aanrecht en de kookplaat dan), de afwas gedaan, opgeruimd, mijn kamer stofgezogen, de stofzuiger schoongemaakt omdat hij het voor geen meter deed, de keuken stofgezogen, de hal en mijn wastafel schoongemaakt.
Daarna was het wachten op de loodgieter, die kwam kijken naar één van onze wasbakken en naar de verwarming.
Omdat Amelia haar stem kwijt was en de andere twee gingen eten + minder goed Engels spreken, kon ik mooi achter hem aan hobbelen.
Waarom we al zoveel geld kwijt zijn aan het gas is niet duidelijk. Die man dacht dat het kwam door het programma waar het gas op stond, waardoor de verwarming dan aan zou staan als wij er niet waren.
Dat leek me sterk want het was telkens ijskoud als we thuiskwamen. Maargoed. Hij staat nu volledig op handmatig, dus als we het koud hebben moeten we hem aanzetten en als we warm willen douchen moeten we ook een tijdje van te voren op een knop drukken.
Die beste kerel zei overigens dat onze douche elektrisch was, maar dat was dus niet het geval. IJskoude douche terwijl het s' nachts al zo koud was dinsdagochtend. Brrrr.
Verder hebben we s' avonds Baetan en Carlos uitgenodigd om Jungle Speed en Donkey te spelen. Zo hielden we het ook goed warm want bij beide spellen is het soms vechten geblazen. Jungle Speed had ik nog nooit gespeeld.

Dag 12

Dinsdag moesten we s' ochtends op school zijn om een buddy toegewezen te krijgen ofzoiets, maar zoals Baetan al voorspelde was het meer een beetje bij elkaar zitten en kletsen, omdat niemand echt de leiding nam en er ook maar 3 buddy's waren ofzo.
Na school zijn Amelia en ik in het centrum gaan shoppen. Ik had met mezelf afgesproken dat ik alleen maar dingen uit de Sale mocht kopen, die is hier nog.
Het is echt een leuke stad om te shoppen, afgezien van het feit dat de stad er door het weer soms een beetje grauw uitziet.
Winkels waar we oa. in zijn geweest: New Look, RiverIsland, Topshop, Oasis. Bij die laatste heb ik een blazer gekocht uit de Sale met studentenkorting. Anders is kleding van Oasis op dit moment helaas niet voor mij te betalen.
We hebben minimaal 10 minuten met de vrouw aan de kassa staan kletsen, super leuk.
Ze hebben hier ook een Build-a-Bear store! Zo cute!!
Amelia en ik besloten om rond 4 uur nog een broodje te eten, omdat we pas later zouden eten.
We gingen namelijk naar zumba! We hebben hier nu een sportkaart (ook met studentenkorting, uiteraard) waarmee we onbeperkt in meerdere sportcentra kunnen sporten.
Vanavond stond zumba voor ons op het programma. Ons hele huisje ging (Celine, Alissa, Amelia en ik) en ook de drie Oosterijkse meisjes (Monika, Johanna en Stephanie) en één van de meisjes op Dublin die hier het vorige semester ook al waren (Michelle).
Bij zumba hangt het altijd heel erg van de leerkracht af. Ik heb wel eens leukere lessen gehad, maar het was lachen met de groep bij elkaar. Volgende week gaan we weer en nemen we onze bikini mee zodat we daarna lekker een frisse duik kunnen nemen.
Bij de zumbales hoorden we van de andere meiden dat ze naar de film Les Miserable gingen. Wij dachten dat die alleen om half 9 draaide en dat gingen we niet halen, maar hij draaide ook om 8.50 dus besloten we (Alissa, Amelia en ik) om met hen (Monika, Johanna, Stephanie) mee te gaan.
Mooooooie film de tranen rolden over mijn wangen op het eind! Aanrader!

Dag 13

Woensdagochtend hadden we eigenlijk weer eens les (European History), maar daar konden we niet heen omdat we naar een ontbijt met de Principal moesten.
We hebben deze week overigens zo weinig les, omdat de locals hier nu allemaal toetsen hebben en/of kennismakingen met stagescholen.
Het ontbijt was super, we konden alles uit de kantine pakken wat we wilden dus ik heb van alles wat geprobeerd.
De Principal hield ook nog een speech.

Oja ik heb ook ein-de-lijk wie is de mol gezien. Bedankt Dennis dat je niks op Facebook hebt gezet:)

Verder zijn we naar een college Litteracy geweest van 3 uur lang. Nu voelde het weer als echt school, maar het was ook echt interessant! Het ging over Jolly Phonics, een manier om kinderen lezen aan te leren. Er waren wat overeenkomsten met Jose Schraven, maar het was toch weer anders. Zeer nuttig!
S' avonds Skypen met papa en mama, toen Alissa terug was van spinning gingen we eten en toen snel omkleden, want we gingen uit!
We verzamelden weer met een aantal man in het huis van Joe/Baetan/Carlos/Michelle/Seodhna (als ik het zo goed schrijf:P) en gingen naar een andere club deze keer.
Daar aangekomen bleek dat de bovenverdieping (de daadwerkelijke club) dicht was en dat alleen het onderste soort pub gedeelte open was.
Dit had ook weer met die toetsweken van de studenten hier te maken natuurlijk.
Het goede nieuws was dat er daardoor geen entree was. Het slechte nieuws was dat het allemaal disco achtige oude muziek was en er niet heel veel mensen dansten. En daar hadden we nu juist zin in.

Ik weet niet of jullie dit nieuws ook heeft bereikt maar toen we nog bij Joe zaten bleek dat bovenaan de Falls Road iemand was neergeschoten.
Dat was wel weer even schrikken. Meer dan dat heb ik er verder ook niet over gehoord.

Toen de club uiteraard weer om 1 uur dicht ging zijn we nog even naar het huis van Joe gegaan om na te kletsen.
Daarna dan toch maar naar ons bedje.


Oeh, vergeet ik bijna te zeggen dat we nu ook hebben gezien hoe Ierse meisjes zich klaarmaken om uit te gaan. Die zelfbruiner....wat een cultuurshock!

Ps: Op Facebook heb ik al wat laten vallen over gisteren en vandaag:

Eerste dip in Belfast is een feit, wat een gedoe met dat gas.
Lekker slapen in een trainingsbroek, pyjamabroek, 2 paar sokken, een tshirt, een sweater, een sjaal en 3 dekens toe.
Nu ook hier sneeuw.
Maarr... ook lichtpuntjes: lekker zwemmen, een chocoladepizza met marshmallows en vanavond met z'n allen Grieks eten in een van de huizen!

Hier later meer over!

  • 18 Januari 2013 - 18:23

    Koen:

    Welke film?! Je moest huilen... Dus the impossible? Les miserables?

    Dat neergeschoten had ik niet mee gekregen, jeetje, kunnen die ieren niet een beetje rustig aan doen.
    Verder klinkt het weer als een gezellige boel ;)

  • 18 Januari 2013 - 18:25

    :

    Oeh heb ik dat niet geschreven?! Les Miserable!

  • 18 Januari 2013 - 20:37

    Koen:

    Ow ik lees nu dat het er Idd wel staat :p
    En ja mooi hè, de emoties spatten van het scherm!

  • 18 Januari 2013 - 22:11

    Laura W :

    Echt leuk om te lezen dat je al zo'n goede contacten hebt gelegd! :)
    Je doet ook veel leuke dingen zeg.
    Blijf er nog lekker van genieten!!
    En ja, dat het steeds zo koud is, is wel vervelend inderdaad..

    Nog veel plezier verder,
    Liefs!

  • 21 Januari 2013 - 16:58

    :

    Hee Laura!

    Bedankt voor je berichtje:)
    Jep, eindelijk even geen pabowerk en gewoon doen waar ik zin in heb. Heerlijk!
    Al heb ik me wel voorgenomen om per week van minder geld rond te gaan proberen te komen, anders kan ik de laatste weken op een houtje bijten!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 8493

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 30 November -0001

Studie en stage in Belfast

Landen bezocht: