Lazy Weekend - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van jufJudithinBelfast - WaarBenJij.nu Lazy Weekend - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van jufJudithinBelfast - WaarBenJij.nu

Lazy Weekend

Blijf op de hoogte en volg

14 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Dag 8

Gisteren is het de hele dag droog gebleven. Dat dit iets bijzonders is, mag duidelijk wezen.
Ze hebben hier namelijk de volgende uitspraak:
'If you can't see the mountain it's raining, if you can see the mountain it's going to rain.'
Die mountain is trouwens overal te zien en een mooi uitzicht. Op een goede dag gaan we die eens beklimmen met een docent van school. (Niet echt klimmen, meer wandelen. Althans, dat hoop ik zo)
Gisteren hebben we niet echt meer iets gedaan. Ons hele huis is een beetje verkouden, ziekig en ons huis was heel erg koud bij thuiskomst.
Normaal zet je je verwarming gewoon wat lager als je niet thuisbent, maar die tijdklok die wij hebben ingesteld zet hem gewoon uit ipv lager.
We durven hem daarnaast ook niet meer te hoog te zetten, omdat het gas zo snel al op was.
Dus 's avonds hebben Amelia ALissa en ik Magic Mike op de laptop gekeken en zijn daarna voor de verandering eens om een christelijke tijd gaan slapen (10 uur).
We mochten ook nog naar het huis van Sara/Simon/Bernice/Gwinny komen voor een film, maar we hadden niet echt trek om die kou weer in te gaan toen ons huis eindelijk een beetje opgewarmd was.
Vanmorgen werd ik om 7 uur wakker, maar gelukkig viel ik nog in slaap en werd ik toen om 9 wakker. Na nog een uurtje wakker liggen ben ik toch maar gaan douchen.
We hadden vrij vandaag en hadden nog niet echt plannen, behalve dat ik mijn laarzen bij de schoenmaker op wilde halen.
Uiteindelijk ben ik na het ontbijt met Lynn gaan hardlopen, waarna ik me natuurlijk weer opnieuw kon opfrissen. Hier is het hardlopen wel een beetje anders, bergopwaarts namelijk.
Falls Road is wel een fijne weg om aan te rennen omdat hij zo lekker lang is.
Daarna wilde ik dus naar de stad voor mijn laarzen en Celine en Alissa wilden ook net de stad ingaan, dus ging ik met ze mee.
Om geld uit te sparen gingen we te voet, dit is ongeveer 20 minuten en dus goed te doen.
Mam: ze hebben mijn rits niet vervangen maar alleen opnieuw gestikt en een nieuw haakje eraan zegmaar, ik ben benieuwt hoelang ze het houden. Ze zeiden al dat als er opnieuw problemen waren ik terug moest komen. Mocht dat zo zijn dan ga ik dat ook zeker doen en ook zeker niet de volle pond voor die rits betalen.
Daarna liepen we een schattig winkeltje in, eigenlijk om het spel Uno voor Alissa te vinden, maar we vonden allerlei schoolse spelletjes.
Toen vertelden Alissa en Celine dat er een Disney Store was. Waaaaaat?! Daar moest ik heen natuurlijk! Zij hadden die straat telkens vermeden om geld te besparen. Nu ze er met mij ingingen hebben ze allebei iets gekocht: Celine een hele grote knuffel van Iejoor en Alissa een tas.
Ik heb ook allerlei leuke dingen gezien, maar heb me weten in te houden.
Daarna lieten Celine en Alissa mij zien waar het postkantoor was, daar heb ik meteen postzegels ingeslagen.
De vrouw wees mij er nog op dat ik priority zegels mee moest nemen, maar als ervaren postcrosser wist ik dat natuurlijk allang;)
Toen was het voor mij tijd om een taxi terug te pakken, omdat ik met Sjors had afgesproken om te gaan skypen. Lynn ging met me mee en Amelia zat al op school, net als 2 Oosterijkse meisjes (Johanna en Stephanie).
Rond 8 uur zijn we naar het huis van Sara/Simon/Berenice/Gwinny gegaan met wat lekkers en te drinken in de aanslag.
We wilden eigenlijk naar een Pub gaan, maar Briege waarschuwde ons via Facebook dat er wel eens troubles zouden kunnen zijn in de stad. Er was misschien zelfs sprake van een soort lockdown ofzo: alle straten afsluiten, niemand erin, niemand eruit.
Dus we besloten om dat maar niet te riskeren en lekker in onze eigen buurt te blijven. Die pubs lopen niet weg!

Dag 9

Overdag zijn we gaan zwemmen. Helaas niet met de hele groep, omdat er hier meerdere zwembaden zijn en we in twee groepen apart opweg waren naar het zwembad.
Wij gingen naar degene het dichts bij ons huis. Het kostte 3 pond. Het was maar één zwembad, maar het was niet druk en ze hadden ook een saunahokje en een stoomhokje. Lekker:)
Na het zwemmen had iedereen honger, mijn honger viel nog wel mee want ik had van te voren al genoeg gegeten. We zijn toen naar het centrum gelopen en een mcdonnalds binnengestapt. Schijnbaar is de MacD een stuk goedkoper.
Eenmaal binnen na het lopen enzo had ik toch ook wel een beetje honger, dus had ik een vervroegd avondeten (rond 4 uur).
Een deel is toen met de taxi teruggegaan, een deel is gaan lopen. Ik hoorde bij de laatste groep.
Thuis heb ik het er op gewaagd om in één van onze chille maar vies en oud uitziende stoelen te gaan zitten. Daar ben ik in blijven liggen/zitten tot een uur of 7. Van zwemmen wordt je best moe:P
Rond een uur of 8 uur/half 9 zijn we naar het huis van Lynn/Rosa/Max/Janita gegaan om daarna naar de pub te gaan.
We hadden aan Ieren in het zwembad gevraagd of het vanavond veilig zou zijn, die zeiden van wel. Op twitter was ook niks te vinden en onze coordinator had ons ook geen waarschuwing gestuurd.
Voor de zekerheid nog aan de taxichauffeur gevraagd en die zei ook dat het OK was.
Dus we zijn weer naar dezelfde Pub als eerder geweest.
Ik vond het deze keer iets minder leuk, wat vooral met een irritante dronken Ier te maken had. Met kinderen heb ik geduld maar met dronken mensen.... nee dus.
We zijn met een groepje voor sluitingstijd naar huis gegaan (rond 12 uur).

Dag 10

Dpf-deadline dag. En Mandy's verjaardag;)
Die laatste dingetjes voor je dpf duren toch altijd weer langer dan je wilt.
Rond kwart over 2 was ik klaar en ging ik naar Baetan en Carlos om daar mijn spullen online te kunnen zetten.
Helaas kwam ik niet op mijn dpf (maarja, dat kom ik in Nederland soms ook niet!), dus heb ik het uiteindelijk maar allemaal naar mijn docent gemaild.
Zal ze blij mee zijn met die kleine HAN-inboxen, maar ja, ik wist anders ook niet wat ik moest doen.
Verder ga ik proberen me nu niet meer met de Pabo bezig te houden, ik zie het wel weer allemaal als ik terug ben.
Verder heb ik echt een luie zondag gehad. Thuis heb ik dan dansen, soms werken, soms wat voor school..nu had ik na 2 uur dus de hele dag niks te doen.
We hebben Frustration (Mens-erger-je-niet) gespeeld. Ik heb gewonnen:P
Verder heb ik toegekeken terwijl de jongens Fifa speelden en de afwas deden (haha) en daarna Amelia en Alissa gebeld of ze ook Chinees kwamen eten.
Oeioei ik was zo goed begonnen met zelf koken en nu heb ik twee dagen achterelkaar slecht gegeten:P
Wij zijn gelukkig een huis zonder weegschaal. Een ander meisje had wel een weegschaal in huis en die wil nu geen chips meer eten:p Ik ben onwetend dus ik wil het nog wel:p
Daarna heb ik ze Ezelen geleerd (Ik heb er maar Donkey van gemaakt. Heb je meer letters dus duurt het ook langer en kan het ook spannender worden).
Haha het was zo grappig Carlos en Baetan stonden allebei op DONKE een we hadden al bedacht wat de opdracht zou zijn en die wilde niemand uitvoeren.
Uiteindelijk had Alissa als eerste DONKEY en moesten we de opdracht iets aanpassen, maar we hebben gelachen.
Daarna nog een potje en was Amelia de sjaak. Die jongens fietsten er weer mooi tussenuit.
Omdat allebei de opdrachten iets te maken hadden met het huis Thomas verderop in de straat en hij soort van alleen was (Robin was boven aan het skypen) nodigden we hem ook uit.
Toen heb ik ze eerst Pesten geleerd. Het werd een kei lang potje (Carlos won). Daarna speelden we nog een keer Donkey. Alissa had weer verloren maar uiteindelijk kreeg ze geen opdracht meer.
Het was alweer laat dus Thomas ging naar huis en de twee anderen liepen ons mee naar huis. Fijn dat ze dat deden, want er liepen er twee te zwalken op straat.
Na nog even hun verjaardagen op mijn kalender te hebben geschreven (hangt in de woonkamer) en onze Cerealbox-jokes te hebben gelezen (ook opgeplakt in de woonkamer) en een stoel op een tafel hebben gezet (die er vanochtend naast lag), gingen ze dan toch maar naar huis.

  • 14 Januari 2013 - 15:22

    Koen:

    Kijk ook voor jou een beetje Disney! Succes met daar uit de beurt blijven :P

  • 15 Januari 2013 - 22:06

    Astrid:

    Leuk om weer wat verhalen te lezen.
    Moet je ook nog een keer full-time naar school? of zorgen ze ervoor dat je eerst rustig kunt wennen? :)
    Zondag was het inderdaad dansen. Afdansen is goed verlopen! Ze zeiden dat ze streng was met haar punten, maar viel uiteindelijk mee, hoewel de tango bij een paar wel erg laag beoordeeld werd, t.o.v. de andere dansen :P
    (latin met lof en ballroom op 'n half cijfer niet, kwam door de tango :P)
    Maar het was een gezellig avond :)

    Als je gaat zwemmen, naar de stad lopen, hardlopen, dan zijn die paar handjes chips niet zo erg hoor, als het maar met mate gaat :P :)

    Ik hoorde hier op het nieuws dat er een paar jongens opgepakt waren in Belfast, waarschijnlijk is dat die avond geweest die jij beschrijft ;)

    Veel plezier :)

  • 16 Januari 2013 - 13:48

    :

    @ Astrid:

    Ik heb hier belachelijk weinig les. Iets van 7 uur per week en dan haal ik nog ''teveel'' studiepunten.

    Ik hoorde het van afdansen via Koen ja. Balen dat ik er niet bij was:(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 8485

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 30 November -0001

Studie en stage in Belfast

Landen bezocht: