Short update - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van jufJudithinBelfast - WaarBenJij.nu Short update - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van jufJudithinBelfast - WaarBenJij.nu

Short update

Blijf op de hoogte en volg

10 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Dag 6 deel 2 en dag 7:

s'Avonds zijn wij eerst met een deel van de groep in het kleine woonkamertje van Lynn Rosa Janita en Max gaan zitten met wat drinken. Op hun muur hangt een poster van drinkspelletjes en na een spelletje I've never weet je weer allerlei dingen van mensen die je niet wil weten.
Maar het was wel gezellig. Daarna zijn we uitgegaan naar de Scratch, zelfde club als maandag.
Het was een avond speciaal voor st. Mary's studenten en Erasmus studenten waren gratis. Het was alleen een beetje jammer dat het leeg was toen we binnen kwamen (11 uur ofzo?) en om 20 over 1 gingen, zoals gebruikelijk hier, alle lampen aan, muziek uit etc.
Omdat sommigen er pas een uurtje waren (uiteindelijk was het wel iets voller, onze groep was wel denk ik een derde ofzo van iedereen die er was) nodigde Joe iedereen uit om bij hun nog wat te gaan drinken.
Aangezien ik les om 9 uur had en maandag al moeite had om uit mijn bed te moeten komen voor de les om 11 wist ik gelijk dat ik dat dus niet ging doen.
Blij toe, want ik was vanmorgen nog midden in een droom. Gelukkig vonden mijn huisgenootjes het ook prima om gelijk naar huis te gaan.
Ze waren blijkbaar nog tot wat voor ons normalere uitgaanstijden bij hun geweest (tot 4 ofzo hoorde ik?).
European History was opnieuw wel interessant maar het is soms lastig om te tegelijkertijd aantekeningen te maken en te luisteren in het Engels (dat is het soms in het Nederlands al, maar nu moet je ook nadenken hoe je het in het Engels schrijft. In het Engels luisteren in snel in het Nederlands opschrijven is natuurlijk helemaal niet te doen, dus al mijn aantekeningen zijn in het slordig Engels. Ik schreef een keer did als dit:P).
Daarna hadden we na wat zoeken naar het lokaal Anglo-Irish literature gevonden en dat was een hoop blabla. Kon het niet helemaal volgen. Het zou gaan over het boek 'The lonely passion of Judith Hearne', maar de docent vergeleek het ook heel veel met andere boeken.
Volgens mij hadden slechts enkelen het boek al van te voren gelezen. Wij Erasmusstudenten in iedergeval niet, omdat de roosters pas gisteren wat duidelijker waren.
Ik heb nu wel mijn naam wat vaker in het Engels gehoord, vind hem zelf zo irritant om uit te spreken in het Engels. Baetan (zeg: beejdun/beejdon) heeft al geopperd om me Judy te noemen:P (Zijn naam levert bij de meesten overigens meer problemen op dan de mijne)
Ik heb net wat Pabozaken op school gedaan, ga het nu weer voor gezien houden. Nog geen idee wat we vandaag denken te gaan eten en verder nog gaan doen, dus ik ga maar weer op huis aan!

  • 10 Januari 2013 - 20:29

    Miek:

    Hoi Judith.

    Zelfs een short update wordt een heel verhaal. Leuk hoor.

    gr.Miek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 8490

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 30 November -0001

Studie en stage in Belfast

Landen bezocht: