Formulieren-gek - Reisverslag uit Gennep, Nederland van jufJudithinBelfast - WaarBenJij.nu Formulieren-gek - Reisverslag uit Gennep, Nederland van jufJudithinBelfast - WaarBenJij.nu

Formulieren-gek

Blijf op de hoogte en volg

23 Oktober 2012 | Nederland, Gennep

Ik hoef niet eens een Visa, maar man. Ik begin formulieren-gek te worden.
Vóór de herfstvakantie is het beursprobleem opgelost. Een hele opluchting. Ik ga gewoon 3 maanden weg, er viel veel meer te regelen dan ik had ingeschat.
Toen kon het formulieren invullen beginnen. En in veel gevallen het her-invullen.
De eerste lading die ik per post heb gestuurd zijn niet aangekomen + ik kreeg een nieuw format in mijn mail (zeer kleine verandering+ een ander logo).
De formulieren die ik digitaal heb gestuurd, heb ik gestuurd naar een man die al 1,5 jaar daar niet meer werkt. Weet je meteen hoe vaak die website wordt bijgewerkt..

Dus maar weer opnieuw aan het invullen en laten ondertekenen:
- Learning Agreement
- Application form
- Personal record
- School request form
- Housekeeping contract

- Registrationform voor de HAN
- Aanvraag voor Verklaring Omtremt Gedrag
- Aanvraagformulier OV vergoeding
- Aanvraag uitzondering inschrijving GBA (voor de uitwonende beurs als ik weg ben)

En vandaag weer een mailtje binnen gekregen met een waslijst:

Beste Judith,

Hierbij bericht ik je dat je in aanmerking komt voor een ERASMUSstudiebeurs wat voor jou inhoud dat je een beurs van € 220,-- per maand, voor de periode dat je voor studie in het buitenland verblijft, zult ontvangen. Wanneer stage deel uit maakt van je verblijf en je ontvangt hiervoor een vergoeding, dan zal dit bedrag van het beursbedrag worden afgetrokken.

Als bijlagen ontvang je onderstaande formulieren:
Bijlage 1: het studentencontract Retourneer je ingevuld en ondertekend voor vertrek.
Bijlage 2: de learning agreement
Retourneer je ingevuld en ondertekend voor vertrek, ondertekenen door:
- jezelf;
- ‘sending institution’; begeleider Internationalisering van je opleiding;
- ‘receiving institution’; faxen/scannen naar je instelling voor ondertekening; na ontvangst inleveren bij het International Office.
Het aantal ECTS bedraagt:
- voor een verblijf van 3 maanden 20-22,5 ECTS; - voor een semester 30 ECTS.
Bijlage 3: Confirmation of Stay Stuur je volledig ingevuld met stempel en handtekening van je gastinstelling binnen 10 dagen na aankomst aan ondergetekende
Bijlage 4: het studentverslag Binnen 30 dagen na terugkomst in Nederland inleveren.
Bijlage 5: de verklaring gastinstelling Laat je ondertekenen en stempelen door je gastinstelling en lever je binnen 30 dagen na terugkomst in.
Bijlage 6: Erasmus Student Charter: ter informatie
Bijlage 7: Checklist: Deze lijst is bedoeld om voor jezelf bij te houden wat je hebt ingeleverd en wat je nog te doen staat.

Transcript of Records: Je gastinstelling verstrekt je een Transcript of Records, dit is een verklaring/getuigschrift, waarop staat welke vakken je hebt gedaan en het aantal ECTS dat je hiervoor hebt ontvangen.
Na terugkomst lever je een kopie binnen 30 dagen in bij het International Office.

Wat moet je precies doen om het toegekende beursbedrag te ontvangen?
De 1e uitbetaling: 75% van het voorlopig toegekende bedrag, vindt plaats na inlevering van:
- bijlage 1, het studentencontract;
- bijlage 2, de Learning Agreement, volledig ingevuld en ondertekend
De 2e uitbetaling: 25% van het toegekende bedrag vindt plaats na inlevering van:
- bijlage 3, Confirmation of Stay
- bijlage 4, het studentverslag,
- bijlage 5, de verklaring gastinstelling volledig ingevuld, ondertekend
- een kopie van het Transcript of Records
De definitieve beurs wordt bepaald op basis van de Erasmusvoorwaarden en ingeleverde documenten en verklaringen.



Pfffff.. hier ga je toch van zuchten?
Ik moet dus voor de DERDE keer een learning agreement invullen, die ook WEER door Jan en alleman ondertekend moet worden.

Helaas verloopt de communicatie met Belfast nog niet zo soepel.
Ik begin een beetje stalkerig te worden, maar ik heb nog geen enkele keer direct contact met ze gehad. Dat omslachtige via Ben van het bureau internationalisering wordt een beetje irritant (duurt allemaal langer natuurlijk).

Maar goed. Voor het zover is heb ik eerst nog genoeg hier te doen, dus ik ga maar weer verder met leren!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 8487

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 30 November -0001

Studie en stage in Belfast

Landen bezocht: