BIG UPDATE!! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van jufJudithinBelfast - WaarBenJij.nu BIG UPDATE!! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van jufJudithinBelfast - WaarBenJij.nu

BIG UPDATE!!

Blijf op de hoogte en volg

03 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Oeioei ik loop een week achter! Maar dat is goed nieuws, want dat betekent dat ik druk ben geweest hier met andere dingen.


Dag 21

Een uurtje naar school gegaan en later die middag hadden we een meeting met Lord Mayor, ofwel de burgemeester van Belfast. Dit was in de City Hall, waar we dan ook meteen een kleine rondleiding kregen. We hadden de tijd een beetje uit het oog verloren en de taxi deed er nog al lang over om bij ons te komen, dus we kwamen te laat. Oeioei.
We zagen niemand van de groep en niemand nam de telefoon op, dus uiteindelijk hebben we het aan de balie gevraagd. Die nam ons mee in de lift (voordeel van de laat zijn, wij mochten in de lift ipv de trap:P) en toen werden we naar een kamer gebracht. Het was zo bizar. Wij kwamen binnen. Iedereen keek ons aan. Ze zaten allemaal met superchique servies thee en koffie te drinken. En nie-mand zei iets. En Briege die ons afkeurend aankeek (die bij de pub tour zelf een half uur te laat was).
De burgemeester was er nog niet, dus zo erg te laat waren we gelukkig ook weer niet. Hij gaf een praatje en we konden hem wat vragen stellen, maar die waren er niet veel. Niemand had zich er echt op voorbereid. Daarna kregen we een rondleiding van een man die op een heel eigenaardige toon zijn praatje hield. Het was lastig om daar serieus naar te luisteren.
De City Hall is verder wel echt heel erg mooi in ‘Edwardian Baroque style’.
We hebben daarna wat gegeten in het centrum en hebben ’s avonds 2 films gekeken.

Dag 22

Over zaterdag kan ik kort zijn. Ik heb vrij weinig gedaan. Ik ben samen met Sophie gaan fitnessen en dat was het wel zo’n beetje.

Dag 23

Zondag was de 30ste verjaardag van onze professionele kitesurfer Christian. De Oosterijkse meiden hadden een surprise party georganiseerd. Helaas kwam Christian een kwartiertje te vroeg thuis, maar hij vond het denk ik toch wel leuk.
Na het feestje van Christian stond er nog een event op de planning, namelijk de pannenkoekenbakwedstrijd georganiseerd door Robin, alleen wel in het huis van Sara/Gwinny/Berince/Simon/Lynn vanwege de grotere keuken. Het was een beetje een hectische boel en ik heb eigenlijk alleen mijn eigen pannenkoeken gegeten, maar het was gezellig en iedereen had geloof ik ook wel genoeg en lekker gegeten (en dat voor maar 1 pond per persoon, goed gedaan Robin!).

Dag 24

Maandag had ik een missie: na school laarzen en een spijkerbroek shoppen!
Die spijkerbroek is gelukt, dankzij de sale in de GAP. Ik dacht dat hij nog 20 pond kostte, maar bij de kassa ging er opeens van alles vanaf en had ik hem uiteindelijk voor nog geen 8 pond! Dat is nog eens leuk shoppen Samen met Amelia ging ik daarna nog lunchen.
Er waren wat plannen om ’s avonds uit te gaan en daar was ik ook wel weer voor in. Het zou eerst de Scratch worden, maar toen Alissa en ik bij Megan/Taegan/etc. thuis waren lazen ze op Facebook een berichtje dat het vol zat. Toen werd er besloten om naar Olly’s te gaan. Nog voor de anderen er waren waren de taxi’s al gebeld en zo zaten Alissa en ik plots met z’n tween in een taxi (duur!). We wisten allebei niet waar het was en de taxichauffeur wist het ook niet zeker, lekker dan. Bij Olly’s aangekomen stond een dikke rij. We waren de taxichauffeur nog aan het betalen toen we een sms van Taegan kregen dat ze doorreden naar de Hatfield Pub. Dus bleven we nog maar even zitten. Alissa en ik hadden intussen niet meer zo veel zin om uit te gaan. Het was overigens overal zo druk omdat de examens zijn afgelopen en iedereen dat gaat vieren in de clubs.
Gelukkig zagen we bij Hatfield de anderen in een taxi voor ons uitstappen. Toen ze gingen roken raakten Alissa en ik aan de praat met de bewaking, eentje was in Arnhem, Amsterdam en Eindhoven geweest.
Binnen was een live band en Seodhna en Taegan gingen los op de muziek. Megan had er minder zin in. Uiteindelijk kwamen Baetan, Johanna en Michelle en later ook nog Carlos, Thomas, Joe en Robin en toen werd het ook wat drukker in de pub. Iedereen zong mee met de liedjes en danste en toen werd het gelukkig toch nog een echt gezellige avond. Die band is daar iedere maandag en speelt Ierse muziek en soms bekende nummers op hun eigen (Ierse) manier. Erg leuke sfeer!

Dag 25

Naar school geweest en verder niet zoveel bijzonders, behalve dan dat Amelia en ik samen naar The Impossible zijn geweest. Mooie film, we werden gewaarschuwd dat we onze zakdoeken mee moesten nemen, maar bij Les Miserables had ik ze harder nodig. Dat kwam ook door een stelletje teenagers die vanalles en nog wat aan het doen waren, behalve serieus de film te kijken. Tja, dat heb je als het maar 3 pond kost!

Dag 26

Een volle dag! We moesten om 20 voor 9 verzamelen op school voor de trip naar de Giant’s Causeway. We gingen niet alleen naar naartoe, maar eerst ook nog naar de Carrick-a-Rede Rope Bridge en de Bushmills Distillery. De dag begon droog, maar na ongeveer 1,5 uur in de bus begon het te regenen. Neee! Maar toen we uitstapten bij de touwbrug was het dan wel koud en stond er heel veel wind, het regende niet! Het was eerst nog een hele wandeling naar de brug toe en dan er overheen en een hoop foto’s maken natuurlijk. Het was er prachtig, maar ik vond de brug doodeng;) Op de terugweg ging mijn allerliefste Janita ook nog eens springen op de brug terwijl ik erop stond. Aaaaaaaah!
De ‘opzichter’ of hoe je die meneer ook wilt noemen had een leuk verhaal over een vrouw van 86 die iedereen maar voor liet gaan op de terugweg. Hij dacht dat ze misschien niet meer durfde, maar ze wachtte gewoon totdat iedereen eroverheen was zodat zij in haar eentje erop kon staan en kei hard kon gaan springen (wat niet mag). Hij blies op zijn fluitje en sprak haar later aan. Ze keek als een kind dat bij de directeur moest komen. Hij vroeg hoe oud ze was. ’86 jaar en dan moet ik voor u nog op mijn fluitje blazen?’ de vrouw had gezegd dat ze laatste keer dat ze daar was ze 6 jaar was en niet had mogen springen. Nu was ze 86 en heeft ze het lekker alsnog gedaan!

Bij Bushmills mochten we geen foto’s maken, maarrrr op het eind van de tour wel één van de wiskey’s uitproberen. Het rook overal heel lekker daar en het eindproduct ook, maar ik vond het toch niet zo lekker smaken;) We aten er nog wat en waren toen helemaal klaar en in een jubelstemming (40% he?) om naar de Giant’s Causeway te gaan.
Bij de Giant’s Causeway hadden we een uur, dus het was best wel flink doorstappen. Je kreeg een blauw kastje om je nek waarmee je naar informatie kon luisteren terwijl je liep. Ik heb de meeste dingen wel afgeluisterd, maar het was natuurlijk niet zo gezellig als iedereen de hele tijd met zo’n ding bij z’n oor liep. Iedereen heeft héél veel foto’s gemaakt natuurlijk. Het was er echt prachtig, het is ook niet voor niets UNESCO World Heritage!
Daarna nog heel erg zitten twijfelen in de Gift Shop, maar uiteindelijk niks gekocht.
Toen weer 2 uur terug in de bus en daarna even bijkletsen met papa en mama.
Ik was echt kapot, maar Seodhna had een aantal meiden uitgenodigd voor een meiden-film avond, waaronder mijzelf. Ze zei bij de Giant’s Causeway dat ze het zo jammer vond dat we elkaar nog niet echt goed kende en dat de tijd zo snel voorbij ging. Met die woorden in mijn hoofd kon ik de uitnodiging natuurlijk niet weigeren. Amelia ging ook mee.

Dag 27

Eerst naar school en daarna profiteren van de laatste dag van januari/ de laatste dag van de SALE!! Ik ging voor laarzen, een jurkje voor uitgaan en eventueel nog een blazer of bloesje.
Ik kwam terug met een mooie blazer voor nog maar 10 pond in bijna dezelfde kleur paars als mijn jurkje die ik eerder in dezelfde winkel had gevonden. Een shirtje van de New Look die ik met mama had gekocht heeft ook al ongeveer die kleur paars, dus ze zullen wel denken op mijn stageschool: rara wat is de favoriete kleur van de juf? (blauw! Haha).
Sophie, Amelia en ik aten in het zelfde tentje als maandag. Volgensmij is het nog niet zo lang geopend, maar het ziet er leuk uit en ze hebben lekker eten en tot maart is het goedkoper
Daarna haalden we nog het zeer nodige water en brood en namen we een taxi naar huis om Alissa en Celine mee te gaan helpen met de voorbereidingen voor Italian Night.
Van 3 tot kwart over 12 heeft Alissa in de keuken gestaan, ik hield het om half 12 voor gezien omdat ik de volgende dag naar school moest. Er zijn voldoende foto’s gemaakt van al het eten, dus daar zal ik er vast nog wel wat van plaatsen.

Dag 28

Een uurtje naar school en foto’s van de Giant’s Causeway op Facebook bekijken en zelf plaatsen, daarna een planning maken voor volgende week. Volgende week hebben we maar 2 uurtjes les, sommigen zelfs helemaal geen. Daarom hebben we besloten om volgende week flink wat dingen te gaan bezichtigen. We zijn ten slotte al bijna een maand hier en als er bezoek komt willen we natuurlijk wel kunnen zeggen dat we al een hoop gezien hebben!
Daarna weer snel naar huis om Alissa verder te helpen met de voorbereidingen en vervolgens deze BIG UPDATE typen.
De Italian Night was een succes. We hadden zoooooveel te eten maar mensen hebben ook echt zooooveel gegeten dat is niet normaal. Alissa had alles betaald en iedereen gevraagd om 7 per persoon, ook al was het eigenlijk meer. Uiteindelijk hebben heel veel mensen ook meer gegeven. Van te voren waren er wat mensen die klaagden dat het veel geld was (begrijpelijk), maar ze kwamen er allemaal op terug toen ze het eten zagen. Dus dat was goed!
Rond 12 ging iedereen naar huis, we hadden slechts 2 flessen Amaretto dus daar zal het wel aan gelegen hebben;) Toen hebben we de hele boel nog opgeruimd en schoongemaakt en zijn we naar bed gegaan.

Dag 29

Vrijdag had ik op school een planning gemaakt wat we nog allemaal konden gaan doen en bezichtigen hier, omdat we vanaf nu nóg minder les hebben.
Het eerste op de planning was naar the Grand Opera House om daar The Nutcracker te zien. Helaas was de show uitverkocht omdat het de laatste dag van de voorstelling was, maar Amelia en ik besloten er toch heen te gaan om te kijken of er misschien mensen niet kwamen opdagen en we die kaartjes dan konden kopen. Daar deden ze helaas niet aan, maar ze konden ons nog wel staanplaatsen aanbieden. We besloten die dan maar te nemen, want we zouden het ook wel heel jammer hebben gevonden als we uiteindelijk niks hadden gezien, of pas volgende maand ergens heen zouden gaan. Ik ben blij dat we het gedaan hebben. Het was een mooie show en we konden genoeg zien. En we hebben nu the Grand Opera House van binnen gezien natuurlijk
s’ Avonds heeft volgens mij de hele Erasmusgroep verspreidt rondgehangen in verschillende huizen. Ik was in het huis van Baetan/Seodhna/Michelle/Carlos/Joe.

Verder heb ik via een mail te horen gekregen dat ik mijn groepsplan niet heb gehaald. Leuk, mailtjes van de Pabo terwijl je in Belfast zit. Ook een mailtje dat ik me niet had moeten kunnen inschrijven voor 2.10 (wat wel kon) en dat ik die toets dus niet in april kan doen. Lekkerrrr

  • 03 Februari 2013 - 21:41

    Roxy Kapteijns:

    Belfast, leuk he?! Ik ben hier ook een en al aan het genieten met al die activiteiten! Leuk om je verhalen te lezen! Tot snel in de pub!?

  • 03 Februari 2013 - 22:31

    Miek:

    Hoi Judith. Het is echt niet saai daar bij jou. Je blijft van alles meemaken. Bedankt voor jouw kaart naar school. Je hebt misschien niet bij de pabo het p
    Groepsplan gehaald maar ik heb er op school al heel veel plezier van. Met jouw plan heb ik nu een goed gp in de klas.
    Dus houd vertrouwen het komt goed.
    Blijf schrijven en wij genieten mee.
    Gr.miek

  • 04 Februari 2013 - 14:10

    :

    Ha die Roxy!

    Ja ik ga binnenkort jou kant op naar de Botanische tuinen en dergelijke. Zag dat jij bij het Belfast Castle bent geweest, daar moet ik ook nog een tripje naar plannen;)



    Hoi Miek,

    Graag gedaan. Ik hoor net dat een van mijn klasgenootjes mijn plekje komt innemen bij jou in groep 4:)

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 8463

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 30 November -0001

Studie en stage in Belfast

Landen bezocht: