Castle Court, V(aguely)IP, Funeral for a Friend - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van jufJudithinBelfast - WaarBenJij.nu Castle Court, V(aguely)IP, Funeral for a Friend - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van jufJudithinBelfast - WaarBenJij.nu

Castle Court, V(aguely)IP, Funeral for a Friend

Blijf op de hoogte en volg

24 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Dag 18

Niet veel gedaan maandag. Eerste uur European History, toen een tussenuurtje, daarna Anglo-Irish literature.
Op ons rooster stond dat het in room 017 was, maar er was ons eerder verteld dat dit Lecture Theater 2 moest zijn.
Daar zaten we dan met alle Erasmusstudenten. Was het dus niet daar. Uiteindelijk kwamen we 10 minuten te laat en bleek de les die keer maar een half uur te duren.
Ze (we hebben nu een vrouw, voorheen een man) ging dan ook als een malle door de stof heen. Dit keer niet meer de schrijver Brian Moore, maar gedichten van Seamus Heaney. Het was moeilijk te volgen, omdat we er zo binnen kwamen vallen en het nogal snel ging.
Daarna was het tijd om de was te doen. Zoveel mogelijk bij elkaar met wat color catchers en een aantal dingen als handwas.
Ik weet niet wat er met die wasmachine was, maar het kwam er echt nog kleddernat uit en dat gaat natuurlijk nooit drogen in ons huisje.
Lekker dan, want ik heb deze broek nu al meer dan mijn gebruikelijke 2 dagen aan + er is cider op geknoeid.
Verder niet zo veel gedaan, wat recensies van Brian Moore gelezen.
Daarna ging ik Skypen met Sjors en toen was het alweer tijd om te koken. We aten kipfilet met erwtjes en aardappelen.
Op Facebook kondigden 2 mensen aan dat ze naar een pub gingen met een open-mic avond, daar had ik niet zo'n zin in omdat we al 2 avonden pub erop hadden zitten in een korte tijd, liever ging ik naar een club.
Daarvan stonden ook wel wat aankondigigen op Facebook, maar aangezien het weer aan het sneeuwen was maakte ik me zorgen om de weg terug: als hier ook maar een beetje sneeuw ligt stoppen de taxi's er gewoon mee.
Dus 's avonds een avondje niks! Omdat het nu wel een saai dagje was, wel al wat meer plannen voor de volgende dag gemaakt.

Dag 19

Het was de verjaardag van Sjors, maar ik was er niet:(
Op school aangekomen hing er een briefje op de deur dat het college niet doorging. Heel fijn.
Er hingen veel meer briefjes, allemaal vanwege de sneeuw. Serieus. Die sneeuw hier blijft helemaal niet liggen en de vlokjes zijn ienie-mieni. Niet leuk als je er doorheen moet lopen, maar verder vind ik het een beetje aanstellerij.
Aangezien ik gisteren zo weinig gedaan had, had ik besloten vandaag naar het city centre te gaan en dan wel naar Castle Court. Dat is een winkelcentrum waar ik nog niet in was geweest.
Amelia ging gezellig met me mee. We hebben een heel wat winkels rondgekeken en ook lekker een caramelcoffee gedronken op een terrasje (binnen uiteraard).
Ook hebben we allebei een jurkje gekocht. Ik heb daarbij ook nog oorbellen en zo'n haar/oorband tegen de kou, aangezien ik mijn muts niet heb meegenomen (Hugo had hem te pakken gekregen en een beetje stuk gemaakt)
Voordat mensen gaan zeuren: ik heb ook écht naar spijkerbroeken gekeken, maar
die kan ik geloof ik echt beter in Nederland kopen. Schoenen zag ik alleen mooie hakken. Die wil ik ook wel maar heb ik niet nodig.
Jaja en dit jurkje en die oorbellen ook niet per se maar het jurkje was maar 7 pond, de oorbellen 2 en de haar/oorband 4. En toen we ons schoolpasje lieten zien kregen we ook nog eens 20% studentenkorting! (terwijl op de posters stond dat die alleen op de nieuwe collectie gold, boften wij even:D ).
Dus nog voor geen 10 pond was ik helemaal in mijn nopjes met mijn aankopen:)
Na het shoppen even rust en toen weer naar zumba. Zelfde pasjes als de vorige keer, dus het ging iets beter. Daarna lekker nog even afkoelen in het zwembad.
Een aantal mensen gingen naar de film (er werden 2 titels genoemd), maar die leken mij niet zo leuk, dus besloot ik om niet te gaan.
Op Facebook spraken mensen over uitgaan en daar had ik wel weer zin in na de pubs. Uiteindelijk waren er wat afhakers en gingen Alissa en ik alleen met de meiden uit Dublin.
We gingen naar the Box, wat een grote discotheek is met meerdere verdiepingen. Er stond een dikke rij om binnen te komen en iedereen die voorbij liep werd gekeurd.
Ik ben benieuwd wat ze over mij zeiden, waarschijnlijk iets als: Waar zijn haar hakken?, Zie je die met die jas aan (Ik ben hier veel sneller aan de beurt bij de garderobe want niemand doet een jas aan ook al is het winter), Waarom heeft ze een legging aan? Draagt ze uberhaupt make-up?
Iets in die trant.
De security bekeek onze ID's en in onze tasjes en toen kregen Alissa en ik spontaan een VIP-bandje omdat die man Italianen leuk vond ofzo. Ik geloof dat hij deels Italiaans was, ik weet het niet zeker. Hij sprak de taal niet echt.
De entree was 6 pond, maar de drank was spotgoedkoop. Ik heb het meestal liever andersom, omdat ik aan 1 of 2 drankjes wel genoeg heb, maar toch was het een mooie meevaller.
Alissa en ik hebben uiteindelijk met z'n tweeën een taxi terug gepakt om half 2. We waren de andere kwijt geraakt en hadden het wel weer gezien.
Bleek dat deze discotheek voor Ierse begrippen echt lang openblijft, tot 3 of zoiets! Maar goed, wij hadden de volgende dag school. Thuis zou ik nooit op een doordeweekse avond uitgaan, maar hier is het leven (en school!!) gewoon anders.
Ik heb nu even 3 maanden ook even de echte 'studententijd' van mensen die op kamers wonen en geregeld uitgaan. Al zal dat wel afgelopen zijn als de stage begint denk ik zo.

Dag 20

Voordat ik ging kreeg ik het volgende advies: Grijp alles daar aan. Ga niet thuis op je kamertje zitten en ga ook niet iedere dag met thuis skypen of heel je familie en vriendengroep één voor één over laten vliegen.
Spaar genoeg zodat je alles kunt doen wat je leuk vind.
Carlos vroeg op Facebook wie er meeging naar Funeral for a friend. Dit is een rockband en ik had nog nooit een nummer van ze gehoord. Ook ben ik nog nooit naar een rockconcert geweest.
Ik vind heel veel verschillende soorten muziek wel leuk om naar te luisteren. Ik zei niet gelijk dat ik meeging, ik heb nog een aantal dagen getwijfeld. Het kostte 14,50 en dat was natuurlijk toch weer wat geld. Niet te vergelijken met andere concerts (Jessy J en Olly Murs komen hier bijvoorbeeld, ik vind beiden heel leuk maar 35 pond te veel voor nu), maar toch weer geld.
En ik vind het altijd leuk om mee te kunnen zingen met muziek, vooral op concerten. Maar uiteindelijk dacht ik, ik ga gewoon gezellig met Carlos, Maya en Simon mee.
Voor alles een eerste keer, het wordt vast leuk. En dat was het ook:)
Er waren 2 bands in het voorprogramma, de één sprak mij wat meer aan dan de ander. Maar de hoofdact was verreweg het best (en zo hoort het ook!).
Naderhand bleven de zanger en de leukste gitarist nog hangen voor foto's, handtekeningen en een praatje. Ik liep in eerste instantie mee met mijn camera om van Carlos foto's te maken met de bandleden. Ik wilde er zelf niet op, beetje hypocriet dacht ik. Ik ken ze niet eens.
Maar uiteindelijk heb ik me daartoe toch laten overhalen en achteraf is het ook wel een leuk souvenir. De foto's van tijdens het concert zijn ook minder gelukt, misschien had ik Sjors toch maar mijn camera uit moeten laten zoeken in plaats van zelf research te doen:$
Daarna was er gewoon nog een dj ofzo in die club, het was geen grote concertzaal ofzo, maar we zijn niet meer gebleven.
Carlos had à la de Ierse meisjes geen jas meegenomen, dus ik liep nog even naar zijn huis om zijn jas te halen, zodat hij mij weer naar huis kon lopen (volg je het nog?) en uiteindelijk bracht Joe mij met zijn auto. Het is maar 10 minuutjes lopen, maar het was toch wel fijn zo 's avonds en in de kou, die service.
Ook als we met 2 of 3 meisjes zijn loopt er meestal wel een jongen mee, gewoon voor de zekerheid.
Monika, een van de Oosterijkse meisjes, is bijvoorbeeld op klaarlichte dag ( 2 uur 's middags) zomaar in haar gezicht geslagen door een verwarde man (verder niks met de rellen ofzo te maken).


  • 24 Januari 2013 - 17:54

    Els :

    Leuk te lezen zoveel als je doet! Geniet er maar van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 8464

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 30 November -0001

Studie en stage in Belfast

Landen bezocht: